lördag 3 september 2011

Vila i frid


I går förlorade jag en god vän. Det borde inte ha kommit som någon överraskning. Allmäntillståndet hade försämrats successivt under det senaste året och jag har haft god tid på mig att förbereda mig och vänja mig vid tanken på hans frånfälle. Jag har ändå klamrat mig fast vid hoppet att allt skulle ordna sig till det bättre. Chocken blev stor och förlamande när han drog sin sista suck, trots mina förtvivlade försök att förhindra det oundvikliga slutet.

När den värsta sorgen och saknaden har lagt sig kommer jag förhoppningsvis ha kraft nog att blicka tillbaka på alla de goda stunder vi haft tillsammans. Det finns få jag tillbringat så mycket tid med, delgett så många förtroenden och haft sådan stor glädje utav.

Jag känner mig som en usel svikare när jag börjar tänka på att försöka hitta någon som kan ersätta honom. En tröst är att även hans ersättare kommer att bära väsentliga delar av honom med sig. Han efterlämnade en hårddisk, bildskärm, skrivare, skanner och en ljudanläggning.

9 kommentarer:

Zaynab sa...

HAAHAAA!!!!!

Saladin sa...

Inna lilla wa inna ilaihi raji3oon.

Flöda ut smärtan, Svart3en, för det finns inget värre än att skapa en onödig fördämning. Det kommer att bli bättre.

Svarten sa...

Ni kan räkna med att det blir glest mellan inläggen en tid framöver. En ny dator fanns inte med i min hushållsbudget.

iman Adebe sa...

hemskt :( beklagar sorgen

Svarten sa...

Tack, Iman!

Fördelen är att det blivit riktigt roligt att gå till jobbet, där jag kan använda datorn :-)

zeinab jaber sa...

Men Gud, det värsta som kan hända!! Jag har bara en fet laptopp och en netbook och ska byggamig en stationär till jul. Om 1 av de 2(soon to be 3) går sönder så dör jag :/

Svarten sa...

zeinab jaber

Jag funderar på att starta ett behandlingshem för dator-/internetmissbrukare. Det tycks finnas en marknad för det. Själv kommer jag att bli min första patient :-)

Anonym sa...

när människor är ledsna så ska man vända sig till Gud<3 Brukar du läsa koranen?:)<3 börja göra det<3

Svarten sa...

Anonym

Jag läser relativt ofta stycken i koranen. Jag har i dess helhet läst både K. V. Zetterstéens översättning (1917) och Muhammed Knut Bernströms översättning (2000) av koranen, men när det gäller min pajade dator förlitar jag mig helt på en datorkunnig arbetskompis.