fredag 23 september 2011

Expo om Svenskarnas Parti


Tidningen Expo tar i det kommande numret en närmare titt på det nazistiska Svenskarnas Parti, men redan nu återfinns ett par artiklar på deras hemsida. Fakta: Svenskarnas Parti innehåller en kort historik om partiet och i Veteraner ansluter sig till Svenskarnas Parti skriver de att Jonas De Geer, grundaren i Sverige av det extremt konservativa prästbrödraskapet SSPX, anslutit sig till partiet. (Se även blogginlägget SSPX och det svenska korståget).

I detta sammanhang kan jag inte låta bli att påminna om vad den islamistiska narren Mohamed Omar 2009 skrev om De Geer i en bloggkommentar hos Oskorei (tryck Ctrl+F och skriv mohamed omar i sökrutan för att lättare lokalisera kommentaren):

"De Geer är en man som jag har djup respekt för, har alltid haft det, han var en som jag såg upp till i min ungdom, och som jag har tänkt på som en broder..."

Inga kommentarer: