tisdag 29 november 2011

Min nya favoriträtt


Jag bara måste få tipsa om min nya favoriträtt, kyckling i ugn med sambal oelek Jag åt den första gången i går och just nu står den och puttrar i ugnen igen. Den är jättegod och barnsligt enkel att göra, inte ens jag kan misslyckas med den - tror jag. Ni rör ihop såsen på ett ögonblick och sedan ska den stå i ugnen 90 minuter. Jag körde med skivade filéer i dubbla lager, samt crème fraiche med tomat och basilika smak. Det fungerade alldeles utmärkt.

6 kommentarer:

Eminas.se sa...

åh, Svarten! Taaaaack! Såg du överförde 200kr! Tack, tack, tack!!! Nu är jag uppe i 800kr :) Förhoppningsvis blir det ännu mer :)

Vill du jag skriver "svarten" och länkar till din blogg i min meny som jag gjort med de andra?

Och sen på facebookevenemanget, vad ska jag skriva där? Svarten och länka din blogg också? :)

Säg till hur du vill ha det så fixar jag det direkt! :)

Tack ännu en gång! :)

Svarten sa...

Emina

Gör som du vill. Huvudsaken att pengarna kom fram.

Lisa sa...

Men receptet då? Jag gillar också sambal...

Svarten sa...

Lisa

Klicka på länken "kyckling i ugn..."

Sugar Mania sa...

Det låter väldigt gott måste jag säga!!

Svarten sa...

Sugar Mania

Det ÄR väldigt gott, måste jag säga :-)