söndag 20 november 2011

Najwa Latif: Carta Hati



Den malaysiska tjejpopparen Yuna har jag uppmärksammat i flera inlägg I dag snubblade jag över en annan tjej från Malaysia, Najwa Latif, 16 år, som skriver egna låtar och tydligen lyckats få ett skivkontrakt efter att ha lagt upp sina videos på Tuben Någon närmare information om henne har jag inte lyckats snoka upp, eftersom nästan allt jag googlat fram varit skrivit på malaysiska. Men jag har i alla fall hittat ett par artiklar på engelska. Denna artikel är från september i år, Najwa Latif – young YouTube sensation with potential

Enligt denna artikel medverkade hon för några dagar sedan vid en stor tv-konsert där hon sjöng duett med den amerikanska pojkpopparen Greyson Chance. Se en teaser video för konserten.

Lika bra jag skriver in hennes namn vid "Etiketter", magkänslan säger mig att det finns anledning att återkomma till henne.

Inga kommentarer: