onsdag 26 december 2012

"Den mörka medeltiden"



En föreläsning av professor emeritus Salim Al-Hassani om det muslimska arvet inom vetenskapen.

Magsjuk och febrig har jag tillbringat flera timmar vid datorn med att se animerade kortfilmer och lyssnat på en del föreläsningar. Salim Al-Hassani har dykt upp tidigare här på bloggen, ofta i samband med utställningen 1001 inventions och boken med samma namn, som nu finns i en häftad utgåva för endast 183 kronor. En bok som jag varmt rekommenderar. Dessutom vill jag även rekommendera hemsidan Muslim Heritage, som Al-Hassani nämner i föredraget och har varit med om att starta upp. På deras YouTube-kanal hittar ni mängder av intressanta videor.

Om ni redan har bestämt er för att detta är inget som intresserar er, så föreslår jag att ni åtminstone tittar på en mycket välgjord och underhållande informationsfilm Vem vet - ni kanske rent av ändrar uppfattning efter att ha sett den.

1 kommentar:

sabr sa...

Hej,

Kan du lägga in min blogg på bloggande muslimer länklistan? :) Heter Sabrina.

http://itsbree.blogg.se/