söndag 23 mars 2008

Kübler-Ross och den döende giraffen

I natt fick jag en kommentar på bloggen som gjorde mig riktigt glad. Den kom tydligen från någon som under lång tid varit en återkommande besökare. Hon nämner bland annat en kort animerad film som jag lade ut på bloggen för länge sedan. Jag vet precis vilket film hon syftar på, men hur jag än letar så hittar jag inte inlägget i arkivet. Kan jag verkligen ha raderat det av misstag?

Nåväl. Jag letade upp filmen igen och kör den i repris.

Elisabeth Kübler-Ross (1926-2004), var en schweizisk-amerikansk psykiater, författare och omstridd pionjär inom arbetet med svårt sjuka och döende. Hon är förmodligen mest känd för att ha utvecklat teorin om döendets fem stadier:
  • Förnekande
  • Aggression
  • Köpslående
  • Depression
  • Acceptans



3 kommentarer:

nitza sa...

Livet är inte rättvist alla gånger.

Anonym sa...

Den var bra att titta på utan ljud men ännu bättre med ljud.
Sov nu gott när det dagats.
För det ska jag MKW

Anonym sa...

TACK snälla Svarten! Jag älskar den där lilla filmen - och din blogg =)
/k