lördag 14 februari 2009

Temporärt förbarnsligad tonåring

Igår frågade min 17-åriga dotter om vi i dag kunde göra som vi gjorde på lördagarna när
hon var liten. Hon såg riktigt bedjande ut.

- Vad gjorde vi då?
- Vi såg en animerad film och sedan åt vi pizza.

Jag noterade att hon numera säger animerad och inte tecknad.

- Du skulle ju fira Alla hjärtans dag med pojkvännen.
- Honom kan jag träffa på söndag i stället.
- Träffa honom i morgon, så går vi på bio på söndag.
- Nä, jag vill gå på lördag. Som vi gjorde förr. Och jag vill ha lördagsgodis också.
- Jaha. Och på väg till biografen ska du hålla mig i handen.
- Lägg av! Fan vad du är taskig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Something is fishy in Sweden..och vad gjorde ni?

Svarten sa...

Vi hoppade över bion och käkade något "fishy", nämligen sushi, som vi båda tycker är väldigt gott.

Anonym sa...

har hört att sushi är jättegott men kan inte förstå att man äter rå fisk :P så kommer nog aldrig prova själv haha
Du verkar vara gammal om du har en 17 årig dotter ;)

Svarten sa...

Jag är en ung pappa. Det händer ofta att folk tror att jag är hennes pojkvän, vilket vi båda tycker är jobbigt. Därför brukar hon vara noga med att högt och tydligt kalla mig "Pappa" när vi t.ex. är ute på restaurang.

Anonym sa...

hehe påminner om mig och min syster, hon har slöja och vi jobbar tillsammans så när söta tjejer kommer in brukar jag säga, syrran :P för många som trott att vi är gifta :(