lördag 7 februari 2009

Bahlool - om Sverige och världen

Bloggen Bahlool: En muslims tankar om Sverige och Världen har jag uppmärksammat tidigare. När jag skrev den första bloggposten för ett par veckor sedan, hade jag precis upptäckt Bahlool-bloggen. Sedan dess har det blivit dagliga besök - ja, ibland flera gånger om dagen. Som bloggare är han oerhört produktiv och postar inlägg i en rasande fart. Även om jag inte alltid är överens är det väldigt givande att läsa vad han skriver.

Jag rekommenderar er att läsa hans presentation av sig själv:

Jag är en muslim som skriver av mig min frustration här. Billigare än att gå i terapi. Älskar att skriva, har udda tankar och ideer och gillar att komma i diskussioner om dem. Jag är född i Irak, älskar Shiaislam. Har stora problem med det andra könet. Äger en liten butik med pizzeria med de mest udda kunder man kan tänka sig.

...och han fortsätter

1 kommentar:

Anonym sa...

haha Jag känner mig hedrad :PP