lördag 27 maj 2006

Sarah Silverman: German cars




Musikvideo med Sarah Silverman: German cars (3:28)

Jag hade aldrig hört talas om henne tidigare, men i natt upptäckte jag henne: Sarah Silverman. En amerikansk ståuppkomiker, skådespelare, sångerska, manusförfattare och allt vad hon nu ägnar sig åt. Av en ren tillfällighet hittade jag musikvideon ovan. Jag hade väntat mig att få höra något gladpopaktigt oförargligt när jag klickade igång den - men mer fel än så kunde jag inte haft.

Det är inte helt lätt att omedelbart veta hur man ska förhålla sig till hennes texter. Som ansvarsfull bloggare känner man sig nästan tvingad att skriva en varningstext och försöka förklara vad man tror det egentligen handlar om (vilket tydligen är precis vad jag just nu håller på med).

Äh! Se på videon och ge er sedan ut på nätet och leta upp mer information om Sarah Silverman - hon är värd att upptäcka! Ni kan lämpligen börja med Sam Andersons artikel Irony Maiden: How Sarah Silverman is raping American comedy

"The point of Silverman's humor - the final translation of all that irony - might simply be that, no matter how much we pretend, we're not ready for her humor. These are life-and-death problems, and our laughter has terror in it."

Sedan kan ni börja titta igenom en massa videoklipp med Sarah Klicka på Media

Inga kommentarer: