söndag 2 maj 2010

G. Willow Wilson: The butterfly mosque

Den amerikanske författaren och tidigare journalisten G. Willow Wilson, 27 år, har jag skrivit om några gånger tidigare Nu tänkte jag bara helt kort uppmärksamma er på att hennes bok The butterfly mosque: A young woman's journey to love and islam  kommer ut nästa månad. Trots att hon tyckte det var mycket obehagligt att skriva om sitt eget liv bestämde hon sig för att ge ut denna självbiografi.

- Det är inte en genre jag skulle ha valt på egen hand. Jag skrev boken för att jag kände att så många av de stillsamma, underbara, mänskliga sidorna av muslimska erfarenheter förbises i media och någon, helst många, behövde uppmärksamma obalansen, säger hon i en intervju

1 kommentar:

Habiba sa...

Den verkar intressant..måste tvinga mig själv att läsa den haha. Är den slöaste läsaren någonsin!