onsdag 26 maj 2010

ICA-reklam med Michaela de la Cour



Jag arbetar i natt. Jag arbetade även igår natt och sov till klockan fem på eftermiddagen. Tja, det är i stort sett allt som hänt i mitt trista liv sedan jag lade ut det senaste blogginlägget.

Nu förstår ni kanske varför jag så sällan skriver om mitt privatliv. Det finns helt enkelt inget att berätta om. Inte särskilt mycket glamour, rajtan-tajtan och kändisar i mitt liv nu för tiden. Jo, förresten. Jag fick ett e-brev från Michaela (Maria Susanne Dornonville) de la Cour Alltid något. Och en av mina närmaste arbetskompisar vann 600 000 kronor och en ny bil igår. Det ni.

Måste väl skriva några ord om videon också. Veckorevyn arrangerade 1988 en tävling om vem som var mest "look-a-like" Marilyn Monroe. Michaela de la Cour vann. När ICA 1990 skulle göra en reklamfilm för lättdrycken BOB anlitades Michaela. Filmen sändes på TV inför hockey-VM, så det där med "för oss är du nummer 1" ska förmodligen tolkas lite tvetydigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har haft Michaela som vikarie i lågstadiet. Hon är t.o.m närvarande på klassfotot.

Jag har dessutom haft Isabella Scorupco som vikarie i högstadiet. Hon är inte med på något klassfoto.

avd. Mitt häftiga liv och jag mötte Lassie...

Svarten sa...

Bouhamza

Wow! Tänk att vi umgåtts i samma kändiskretsar :-) Kan du inte lägga ut klassfotot med Michaela.