fredag 21 maj 2010

MyCityDeal: Alltid minst halva priset

I egenskap av flitig uteätare med en inte alltför fet plånbok gäller det att vända på slantarna. Jag går ofta ut och äter tillsammans med min dotter och då brukar vi utnyttja de olika kuponghäften som finns med "2 för 1" (ät två betala för en) erbjudanden. Ett billigt och trevligt sätt att upptäcka nya matställen.

För någon vecka sedan hittade jag ännu ett sätt att minska på kostnaderna, MyCityDeal. De har en massa olika erbjudanden i 30 svenska städer och fler är på gång. Det gäller inte endast mat, utan även nöje, skönhetsvård, hälsa, fritid och annat. Det är alltid minst 50 procent rabatt på aktuella erbjudanden, men jag har sett upp till 80 procent rabatt på restaurangbesök.

Nå. Vad är haken? Nja, jag har inte lyckats upptäcka några direkta nackdelar. Du registrerar dig gratis via denna länk och köper endast det du är intresserad av. Det kommer ett nytt erbjudande varje dygn som läggs ut vid midnatt. Du kan köpa fler värdekuponger till samma rabattpris och dela med dig av till dina vänner. Du betalar via PayPal eller plastkort på MyCityDeal-sajten. Strax efter att erbjudandet gått ut får du värdekupongerna via ett e-brev som du skriver ut. Sedan är det bara att använda dem.

Dagens erbjudande här i Uppsala är halva priset på en sushi-måltid för 120 kronor. Kupongerna kan utnyttjas under tre månader efter köpet. Restaurangen heter Konichiwa ("god eftermiddag" på japanska) och ligger mitt i stan vid Stora torget. Som kuriosa kan nämnas att Konichiwa bitches (video) var Robyns första singel som släpptes i England 2007. Singeln gavs aldrig ut i Sverige utan användes för att introducera henne på den engelska marknaden.

Redigerat

Dagens Upsala Nya Tidning kom precis. I City-delen har de testat sushi på 20 olika ställen i Uppsala för att utröna vilka som gör den bästa take away-sushin. Högsta poängen, 9/10 (=Utsökt), fick Raw like sushi, ett stenkast från min bostad. Andra platsen delas av två restauranger med 8/10 (=Mycket bra), varav den ena är Konichiwa. Läs hela testen på sidorna 4-6.



Neneh Cherry: Inna city mamma (från albumet Raw like sushi, 1989).

Inga kommentarer: