onsdag 17 maj 2006

Snusketusken og nussetussen

Det unge paret hadde vært gift i to uker. Selv om ektemannen var dypt forelsket i sin nye kone, så vokste savnet etter puben og gutta.

- Elskede, jeg stikker ut en tur, sa han en kveld. — Tilbake om et par timer...

- Næmen elskede, hvor har du tenkt deg hen da, gullklumpen min? sier kona.

- Ned på puben, lille søtpoteten min, jeg fikk lyst på en øl.

Hun tar et utfordrende hoftegrep og betrakter ham.

- Vil du ha en øl, snusketusken min? Hvorpå hun åpner kjøleskapet som hun har fylt opp med 25 sorter øl fra 12 ulike land.

- Her kan du kose deg og ølle-bølle så myyye du bare vil!

Ektemannen blir forlegen og stotrer: - Så omtenksomt av deg, nussetussen min, men du vet … på puben har de skikkelig kalde glass, med rim utenpå …

Han har knapt fullført setningen før hun åpner fryseboksen og fisker frem to glass, så iskalde at hun knapt klarer å holde dem.

- Næmen, er det kalde glass du vil ha, lille duttebassen min? Selvsagt skal du få kaldt glass!

Mannen vrir seg... — Joooo, men du skjønner det, pusekatten min, at nede på puben har de noen skikkelig gode snacks...det hører liksom til …

- Så det er snacks du vil ha, koseklumpen min? Kom å se hva konemor har i ovnen: Grillede kyllingvinger, pizza, sprøstekt bacon …

- Sånn en snill liten konemor jeg har, mumler mannen. — Men du vet,gullet mitt, at det blir liksom ikke helt det samme som puben...jeg mener, all den deilige grisepraten og banningen med gutta...-

- Næmmen, er det griseprat og banning lille gullklumpen min har lyst til å høre?

Okay, hør her: Se til helvete og drikk det bedritne ølet fra det jævla forpulte isglasset og trøkk i deg den helvetes snacksen, for du går faen ta meg ingen steder, ditt helvetes jævla rasshøl!!

Inga kommentarer: