lördag 23 februari 2013

Powerkyckling med blodapelsin och granatäpple



I går kände jag mig inspirerad för nya stordåd vid spisen, men tyvärr hade jag inga råvaror tinade. Jag var dock övertygad om att lusten skulle finns kvar till i dag, så jag plockade upp ett kilo kycklingfiléer från frysen. Trots att jag suttit och peppat upp mig med diverse smarriga kycklingrecept under morgontimmarna infann sig inte matlagningslusten. Istället för kreativt skapande i köket använda jag mig av världens enklaste och minst arbetskrävande kycklingrecept Lätt som en plätt och riktigt gott.

Ni som vill försöka er på receptet i videon hittar det här (23 februari) Pssst! Kolla in hennes kniv. Naturligtvis är det en...

2 kommentarer:

Saladin sa...

Powerkyckling säger du? Jag kontrar med: IMPERIEKYCKLING!!!11!1 *DUN DUN DUNNNNN*

https://www.youtube.com/watch?v=F89KELyTAyA

You're welcome.

Svarten sa...

Jamie Oliver är en förebild på många sätt. Alla borde se detta föredrag om maten som dödar:

http://goo.gl/SrDJB