fredag 22 februari 2013

Rosor sjunga på nysnö

National Film Board of Canada

En animerad film från 2002 av Yuan Zhang

Efter helgen är min första semestervecka slut, men det finns en till som ligger och väntar på mig med början på måndag. Det var ett ovanligt tillkrånglat sätt att berätta att jag har två veckors semester just nu. Och vad gör jag under ledigheten? Ingenting. Nästan. Åker och hälsar på min dotter och hennes barn och sambo nästa vecka. Jag har ju blivit morfar. Här hemma tar jag det bara lugnt, lugnare än vanligt. Tänker dock tillbringa en hel del tid i köket och laga mat. Ligger mängder med fina råvaror i frysen som bara längtar efter att förvandlas till (förhoppningvis) goda maträtter. Pantade tomburkar och flaskor i går och köpte en fin bit ryggbiff med fettkappa för pengarna. Den ser jag fram emot att sätta tänderna i. Ja, så ser livet ut för tillfället. Inga stora sorger, inga stora glädjeämnen. Bra så.

2 kommentarer:

Jan sa...

Härligt med egen-tid!
Men ryggbiffen, är du säker på att det är en "fettkappa"? kan ju finnas risk att det är en bit av sadeln som sitter kvar!?!

Svarten sa...

Jan

Nja, helt säker kan man ju aldrig vara, men jag har dock inte upptäckt några stigbyglar - ännu.