söndag 10 juli 2011

(Ana) Gina Dirawi - ännu en gång


Det känns aningen löjligt att på denna lilla skitblogg uppmärksamma andra på vad de flesta redan vet - nämligen, att Gina Dirawi pryder omslaget på Nöjesguidens sommarnummer. Inne i tidningen finns en intervju med henne. Hon säger:

Jag vill inte stanna vid bloggande och mediejobb. Jag vill bli en ledare, någon som gör något gott. Mina förebilder är folk som Mohammed, eller Martin Luther King. Folk som ville något gott, som fick mycket skit i sin samtid, men ändå lyckades skapa någon slags förändring. Jag känner att jag kan vara den som tar det ansvaret för människor som är i en liknande situation som jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glömde fråga henne om hennes antisemitism. Fast, den kanske känns helt ok/naturlig för nya, politiserade, Nöjesguiden.