torsdag 7 juli 2011

Telias kundtjänst (6)

Jag hoppas innerligt att detta blir mitt sista gnällinlägg om Telia.

Dagsläget:

Internet har fungerat utan problem sedan det blev inkopplat. TV:n fungerade bra under några veckor och slocknade sedan helt. Med hjälp från supporten fick jag i gång den på några minuter. I samband med alla märkliga turer från Telia när internettelefonin skulle kopplas in slocknade TV:n igen. Jag koncentrerade mig på att få i gång telefonin och efter flera timmar i kö hos Telias kundtjänst och support började den fungera efter elva dagar. Efter ett kort avbrott har telefonin fungerat sedan dess.

Jag var så oerhört trött på all den tid jag var tvungen att lägga ner på att vänta i Telias telefonköer så det var först i dag jag tog mig an TV:n igen. Nu tycks den fungera som den ska.

Det finns mycket jag skulle vilja säga till Telia, men som avslutning ska jag ta upp endast en sak; era telefonköer när vi kunder behöver hjälp. Det är fullständigt oacceptabelt att behöva sitta i över två timmar för att komma fram till supporten. Speciellt om jag redan har väntat i en halvtimme hos kundtjänst som kopplat mig vidare. Min tidigare leverantör av internet hade köer på högst 10-15 minuter, ibland svarade de omedelbart. Dessutom behövde jag under sju års tid bara kontakta dem någon enstaka gång. Hos Telia har jag under elva dagar totalt tillbringat en hel arbetsdag i deras telefonköer.

Det är skamligt av er, Telia.

Tidigare inlägg om Telia hittar ni nedan vid "Etiketter".

2 kommentarer:

Lisa Arvidsson sa...

Hej igen!

Jag beklagar verkligen de långa köerna!
En del av orsaken till dem kan du läsa om här: http://www.telia.se/privat/kundservice/aktuellt/askvader/askvader.page

Jag ska inte påstå att vi alltid annars har köer på max 15 minuter, men den senaste tiden har det verkligen varit ovanligt långa köer. Så man kan säga att du har haft otur med timingen för när dina tjänster kopplades in...

Men jag tar vidare din synpunkt om kötiderna. För även om läget är extremt just nu, så kan vi förstås inte bara skylla på yttre omständigheter.

Och så hoppas jag också att du inte ska behöva gnälla över oss något mer! ;)

/Lisa Arvidsson
Telia kundservice

Svarten sa...

Lisa Arvidsson

Det borde ingå ett trådlöst headset i abonnemanget så man slipper sitta med telefonen klistrad vid örat under flera timmar vid kontakt med kundtjänst och support. Nu funkar telefonen som en slags fotboja som förhindrar att man rör sig fritt i lägenheten under väntetiden.