söndag 3 juli 2011

Telias kundtjänst (5)



En hälsning till Telia som lyckats driva mig till vansinnets brant, sedan jag den 23 juni lyfte på luren och ringde deras kundtjänst för att koppla om min analoga telefoni till bredbandstelefoni.

Redigerat 2011-07-03 12.25:

Så där. En halvtimme i telefonkön till kundtjänst som kopplade mig vidare till supporten för ytterligare en timmes väntan i kö. Men nu fungerar - äntligen! - bredbandstelefonin. Elva dagar efter första kontakten med kundtjänst fick jag i dag min nödvändiga pin-kod.

Hoppas bara att den inte går samma öde till mötes som Telias bredbands-tv; först fungerade den alldeles utmärkt i några veckor och i går försvann bilden. Men det orkar jag inte ta itu med i dag.

Redigerat 2011-07-04 07.47:

Jag trodde det var kört med bredbandstelefonin i går eftermiddag. Det slutade fungera. Oavsett vart jag ringde pep det upptaget. Om jag ringde till min fasta telefon med mobilen fick jag beskedet att samtalet inte kunde kopplas vidare.

Senare på kvällen fungerade det igen. Jag hoppas det fortsätter på den vägen.


Klicka nedan vid "Etiketter" för att läsa tidigare inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah. Kan kort och gott säga att det Är för att jag som senast skrev ett inlägg d datumet. :) Men mitt tredje inlägg är uppe om några få min. :)