onsdag 22 februari 2012

Dagens rätt

Ingen bra dag i dag, men jag tänker inte plåga er med mina sorger och bekymmer. Klistrar på ett stort :-) och fortsätter min livslånga vandring mot graven. Från den dag vi föddes är vi ständigt döende. Så är det.

Tänker söka lite tröst i matlagning, något som jag verkligen gillar att ägna mig åt. I dag blir det bjudgryta med kassler, men någon bjudning är inte planerad. Det som inte går åt vid middagen hamnar i frysen för kommande dagars behov. Det börjar bli fullt i frysen, tolv kilo kött och fisk (inköpt till extrapris) som väntar på att förädlas till smarriga maträtter och en massa burkar med redan färdiglagade måltider. Så varför skulle jag beklaga mig? Tak över huvudet i en stor och trevlig lägenhet, pengar på banken, fast arbete och, som sagt, en välfylld frys. Hur stor del av världens befolkning kan glädja sig över det?

Nä, jag ska inte klaga.

Uppdaterat 2012-02-22:

Fick just ett SMS som meddelade att mina beställda REA-böcker finns att hämta på Posten.

1 kommentar:

Svarten sa...

Grytan blev riktigt god. Enkel att göra och kvickt tillagad - om man inte gör som jag gjorde; en storladdning, så jag blev tvungen att steka kasslern och champinjoner/paprikor separat, eftersom stekpannan inte räckte till. Dubblade även kvantiteten riven ost och blandade grädden med crème fraîche.