måndag 8 oktober 2012

Några ord från Hamza Yusuf


Våra samfund behandlar för närvarande många allvarliga frågor; självmordsbombningar, sekterism, inbördeskrig, våra stora lärda i det förflutna får sina kroppar uppgrävda ur sina gravar och skändas, mentalt outvecklade tonårsflickor anklagas för hädelse, ambassader förstörs och ambassadörer dödas eller hotas, ... listan fortsätter. Som ett resultat av att galenskapen i vårt samhälle ökar, har jag för första gången sedan jag blev muslim för 35 år sedan, hört vädjanden såsom, "Hjälp min son - han har lämnat islam, hjälp min dotter - hon har en kris i sin tro." Jag får nu brev och e-post som begär att jag pratar med muslimska ungdomar som inte längre identifierar sig med vår tro. Tyvärr finns det hårdhjärtade hatare bland våra medlemmar som driver människor från moskéerna och gör den vackraste läran i världen till något fult.

Ur Sticks and drones may break our bones, but Fitna really hurts us av Hamza Yusuf

Tack till Tasnim

Inga kommentarer: