fredag 26 april 2013

Mohamed Omar är oseriös

Mohamed Omar, som tidigare kallade sig islamist och numera påstår sig vara fritänkare, har åter börjat dyka upp i media och är tillbaka i tv-sofforna. I dag talar han så vackert om tolerans, öppenhet och dialog. Hur det i själva verket förhåller sig med det fick jag för en tid sedan ett exempel på när jag för första gången retweetade och helt kort kommenterade ett av hans tweet på Twitter.


Det blev tydligen för mycket för fritänkaren Omar, som omedelbart blockerade mig. Så mycket var hans ord om tolerans och dialog värda.


Klicka på bilderna för större format

Se även Mohamed Omar - ännu en gång (2)

3 kommentarer:

Saladin sa...

Oseriöst var ordet :). Vad han tror är tolerans får honom att framstå som lika extrem, och vansinnig, som sin tid som "islamist".

P sa...

Intressant vad du fått fram om honom. Du är väl insatt!
Skriver på en blogg men tyvärr är den på engelska. Http://journalofamuslimconvert.blogspot.com

Svarten sa...

Intressant blogg, Esma! Jag önskar att jag kunde ta med den på länklistan, men någonstans måste jag sätta en gräns. Tyvärr.