torsdag 7 juni 2007

Sara Tavares: Balancê



Musikvideo med Sara Tavares: Balancê (4:05)

Jag upptäckte en ny favoritartist nu på morgonen, men riktigt hur det gick till minns jag inte. Egentligen sökte jag efter något helt annat. Det var klickningar både här och där och sökningar på en massa sidor.

Plötsligt fanns hennes video där på skärmen och det tog inte många sekunder efter start förrän jag insåg att detta var något alldeles extra. Sedan var det bara att luta sig bekvämt bakåt och njuta. Att jag även hittade en video (se nedan) där hon berättar om sig själv, sin musik och den senaste skivan, var en trevlig bonus.

När jag sökte efter mer information om henne på nätet fick jag en träff som gjorde mig smått förtvivlad; hon hade nämligen uppträtt här i Uppsala för knappt en månad sedan. Och det missade jag.

Ur recensionen i Upsala Nya Tidning:

"Till en början möts Tavares och hennes fyra musiker med artiga applåder, men hon arbetar hårt för att få alla i publiken att sjunga och dansa med. Ju längre spelningen fortskrider, desto hårdare klappas det och busvisslingarna tilltar i volym. När kvällen börjar närma sig sitt slut är det inte många som fortfarande sitter - de flesta gungar entusiastiskt med mellan borden.

Tavares lyckas vinna åhörarnas hjärtan."

Besök Saras hemsida och hennes MySpace



Sara Tavares berättar om sig själv och sin musik (15:00)

Inga kommentarer: