måndag 28 september 2009

Till salu: Cairo

För en månad sedan skrev jag inlägget Politik, islam och populärkultur som är en kort presentation av G. Willow Wilson och hennes grafiska roman Cairo. När jag skrev inlägget hade jag ännu inte läst boken, men lyckades senare hitta den hos en butik i Stockholm. Om man ska döma av de uppgifter som finns tillgängliga på nätet är exemplaret jag köpte det enda som importerats till Sverige.

Nu har jag alltså läst boken och jag tyckte mycket om den. Bokens framtid blir med stor sannolikhet att stå och trängas i bokhyllan tillsammans med en massa andra böcker jag redan läst. Det känns dock som ett dystert öde för en läsvärd och svåråtkomlig bok. Men det kan vi ändra på. Jag köpte boken för 198 kronor + frakt. Om någon vill köpa den av mig får ni den för 100 kronor inklusive frakt. Hör av er med ett e-brev, adressen finns under min profil.

Se butikens presentation av boken OBS! Illustrationerna är i svart/vitt, inte i färg som de uppger.

2 kommentarer:

Emina sa...

åh tack så mkt! as grym sida ju! :D
hehe! ;D

Unknown sa...

Jag "känner" Willow. Vi har gemensamma vänner från tiden i Kairo.
Jag ville bara name-droppa lite grand.