onsdag 18 maj 2011

En björntjänst av Migrationsverket



Jag är helt däckad av feber och hostattacker, kan varken äta eller sova och orkar knappt hålla mig på benen. Under sådana omständigheter är jag dubbelt tacksam över att få hjälp med bloggandet. Så tack till Cherin som gjorde mig uppmärksam på artikeln Världens dummaste björn Migrationsverket tar hjälp av seriefiguren Bamse för att på olika språk förklara varför flyktingbarn som kommer till Sverige ska var glada och tacksamma över att bli avvisade. Migrationsverket har därmed gett begreppet björntjänst ytterligare en dimension.

3 kommentarer:

Habiba sa...

Krya på dig Svarten :(

Svarten sa...

Habiba

Jag gör så god jag kan.

Det muntrar upp att få ett livstecken från dig. Synd att jag inte upptäckte dig på Hovet.

NADIA sa...

varm duch ALDRIG kall. d e en låt broder ;)