lördag 2 augusti 2008

Rekommenderad nazistisk marschmusik

När man besöker YouTube får man förslag på videos, Recommended for You, som de tror att man kan vara intresserad av. Förslagen grundar sig naturligtvis på vad man tidigare har tittat på och är ibland riktigt intressanta.

När jag nu på morgonen besökte Tuben blev jag rekommenderad att se en 37 minuters video med tysk nazistisk marschmusik från 30-40-talet. Jag satte morgonkaffet i halsen och fick en häftig hostattack. Nazistisk marschmusik?!

Det tog en liten stund innan jag förstod sambandet. För drygt två månader sedan gjorde jag en video om sverigedemokraternas historia och tittade igenom en massa videos på Tuben för att hitta ett lämpligt ljudspår. Detta hade naturligtvis registrerats och där av det mycket överraskande förslaget. Tänk så det kan bli.

Min video kan ni se nedan.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skulle detta ha med Sverigedemokraterna att göra? Jag har också sökt på flera klipp om sd på Youtube utan att få upp något sådant där. Kan du inte åtminstone vara lite seriös och anständig om du ska kritisera sd?

Svarten sa...

"seriös och anständig"?

Det är precis det jag är.

Läs bloggposten en gång till, titta (och lyssna) på videon, fundera ett tag, så kanske även du förstår varför Tuben rekommenderade en videon med nazistisk marschmusik.

Anonym sa...

Nej, det är knappast vad du är. Du är bara ute efter att smutskasta sd. Den där videon innehåller flera sakfel och halvsanningar. Den ger inte heller någon rättvis bild av sd eller är seriös. Man kan göra mycket värre videor om vilket riksdagsparti som helst. Vem spelar upp en massa nazimusik i en video om sd? Förstår du inte att du gör bort dig själv snarare än att skrämmer någon med sd? Pinsamt...

Svarten sa...

Du får gärna redogöra för sakfelen och halvsanningarna.

Anonym sa...

Tobias Lindgren! Svarten är en stor pajas som det inte är någon idé att bry sig om. Han debatterade förr flitigt på "börssnack" på di.se men gjorde bort sig så till den milda grad att han nu har slutat att vara där. Vilket i och för sig är otroligt skönt eftersom han ständiga länkande till olika sidor som hyllade islam och muslimer stod folk upp halsen.

Svarten sa...

Bäste anonyme!

Det är bra att du tittar in och presenterar dig för mina besökare, då inser de vad det är för slags "skribenter" som numera är aktiva på Dagens Industris forum.

Jag har tidigare här på bloggen uppmärksammat problemet på di.se forumet: http://tinyurl.com/223qco

Anonym sa...

SD är smuts och går inte att smutskasta.