fredag 15 augusti 2008

Herb Geller: Obama bound



Musikvideo med Herb Geller: Obama bound (1:55)

Om jag för ett halvår sedan hade anat att det skulle produceras så många bra hyllningslåtar och videos för presidentkandidaten Barack Obama, så hade jag startat en separat blogg där jag kunnat presentera dem. Det hade blivit en intressant samling. Nu nöjer jag mig med att lite då och då posta några favoriter här på bloggen.

Det finns Obama-sånger i stort sett alla musikstilar, men de allra flesta har gjorts av hippidi hopparna. Några få jazzmusiker har lämnat sitt bidrag, den ovan är i mitt tycke den hittills bästa. Saxofonisten Herb Geller har skrivit text och musik, Robbie Smith sjunger och vid pianot sitter Burkhard Braune. Övriga instrument är programmerade.

På spellistan Barack Obama for president 2008 hittar ni 140 av de bästa Obama-sångerna - och fler blir det.

Inga kommentarer: