söndag 7 september 2008

Världen och Atlas - global musik dygnet runt

Radioveteranen Lennart Wretlinds radioprogram Klingan, din guide till världsmusiken, har jag puffat för tidigare på bloggen. Nu är det dags att lyfta fram två andra program från Sveriges Radio med musik från hela globalen.

Va? Jorå, jag vet att det heter globen, det var bara ett simpelt tricks för att få tillfälle att nämna världsbutiken Globalen i Uppsala. Den ligger i Kyrkans Hus på Sysslomansgatan 2.

Nåväl. Åter till SR och den globala musiken.

Programmen Världen och Atlas sänds dygnet runt på webben. Atlas bjuder på global pop nonstop och Världen tar hand om den övriga musiken, men gränserna är naturligtvis lite flytande. Båda programmen har spellistor på hemsidorna, så du kan kolla in vad som komma skall.

Jag ska inte trassla in mig alltför mycket i detta, du hittar all information du behöver på hemsidorna SR Atlas och SR Världen

Psst! Tack för tipset till du-vet-vem-du-är

1 kommentar:

Anonym sa...

Passa dej mannen, du får på nöten av jag, min fru är "nästan" deredd att byta ut mej mot du pga trevlighet..
GW
Synns