lördag 20 oktober 2012

Jag är nyförälskad

När jag första gången såg en stavmixer dyka upp i tv-rutan i något matprogram, så tänkte jag; ännu en fullständigt onödig kökspryl. Men det var då det. Efter att ha sett hur stavmixern dök upp i det ena receptet efter det andra började jag sakteligen ompröva mitt ställningstagande. Kanske, ändå. För några dagar sedan kapitulerade jag och köpte min första stavmixer. Nu förstår jag inte hur jag så länge klarat mig utan detta absolut nödvändiga köksredskap. Det har faktiskt blivit så att jag börjat välja maträtter med stavmixern som utgångspunkt. En slät och krämig soppa fixar jag numera på några minuter, en fruktdrink på nolltid.

I dag blir det laxbiffar med räksås i hamburgerbröd till lunch. Naturligtvis använder jag staven för att göra laxfärsen. Räkorna grovhackas och rörs ner i såsen. Vänder biffarna i ströbröd, så de får en krispig stekyta. Mums!

Inga kommentarer: