onsdag 20 mars 2013

Janis Joplins psykedeliska Porsche



Om ni händelsevis besöker Los Angeles under perioden från och med i dag och fram till den 17 maj har ni möjlighet att se Janis Joplins psykedeliskt målade Porsche 1965 356c Cabriolet på The Grammy Museum Mig veterligt är detta andra gången museet visar hennes Porsche, förra gången var våren 2010. Sedan 1995 ägs bilen av Rock and Roll Hall of Fame and Museum in Cleveland, Ohio Må vara att det är en häftig kärra, men musikaliskt föredrar jag hennes Mercedes Benz.

3 kommentarer:

Jan sa...

Engång för länge sedan hade jag en
VW-bubbla som var vit med många och stora rosor (rost-rosor) :-D

Svarten sa...

Jan

...men den första bubblan var väl svart?

Jan sa...

Bra minne där!
Helt rätt men rosorna på den syntes inte, så när jag skulle byta däck gick domkraften rätt genom durken. Klok som jag (var DÅ)köpte jag en vit så varningssignalerna skulle synas i tid!