fredag 22 februari 2008

Fetma - ett växande samhällsproblem



Enligt SVT.se varnar svenska forskare för att fetma hos unga män kan komma att kosta vården stora summor. Forskarna har tittat på utvecklingen med hjälp av siffror från mönstringen och hittat en oroväckande ökning.

För 30 år sedan klassades var hundrade mönstrande man som fet. I dag gäller det fler än var tjugonde.

Om alla unga män med extrem fetma skulle opereras skulle de lägga beslag på var tredje operationsplats för fetma, enligt forskarna på Karolinska sjukhuset och Karolinska institutet.


Jag rekommenderar raska promenader med låten ovan i hörlurarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tror jag jag förstår varför jag ser ut som jag gör.
Tack nu vet jag att det inte är mitt fel.
Undrar vem som trycker i mej på nätterna.mowi

nitza sa...

Ärligare att be mej sluta skriva än önska livet av mej genom att föreslå en promenad med den låten i öronen