söndag 17 februari 2008

WikiIslam

Här på bloggen har jag blivit kallad koranrunkare och al-qaidakramare På forumet svenskmuslim.se, som drivs av ett gäng ortodoxa sunnimuslimer blev jag igår avstängd Jag har tidigare reagerat mot de stolligheter som skrivs på svenskmuslim.se

Jag är inte muslim. Jag har aldrig förespråkat islam (eller någon annan religion). Jag är för yttrandefrihet och religionsfrihet. Jag ogillar i allra högsta grad den hets som bedrivs mot muslimer. På bloggen har jag försökt ge en nyanserad bild av islam och de människor som bekänner sig till religionen, det kommer jag att fortsätta med.

Jag tycker det skrivs så mycket, på så många ställen, om de stolligheter och vansinnesdåd som utförs i islams namn, så det har jag endast i undantagsfall uppmärksammat på bloggen. Fortsättningsvis kommer jag dock att ägna mer utrymme åt den sidan av religionens utövande.

När jag klickade mig runt på nätet för att söka information angående denna namninsamling så hittade jag WikiIslam Initiativtagaren till namninsamlingen är mycket upprörd över sidans innehåll. Jag kan förstå det.

I sin FAQ skriver WikiIslam:

What is the purpose of WikiIslam?

The purpose of WikiIslam is to help Muslims leave Islam. WikiIslam can help Muslims leave Islam either by showing Muslim visitors a side of Islam that they may have never seen before, or by being used as a reference by non-Muslims who are trying to help Muslims leave Islam.

2 kommentarer:

nitza sa...

Jag är glad att du är min vän och att jag får vara din, vänskap betyder så mycket och det ser man så klart bara man tittar sej runt med öppna ögon.

Anonym sa...

Allt detta säger en hel del om dem själva de kanske borde reflektera över sitt sätt att var.
Stor kram för att du orkar tycka och tänka sjävständigt.
MKW