tisdag 1 juli 2008

Bet Williams - en Obama Mama



Bet Williams föddes i USA, växte upp i Tyskland och senare på olika ställen i USA. Hon är numera bosatt i New York, som hon tycker är ett härligt ställe där hon kommer i kontakt med människor från världens alla hörn. "Man blir ständigt påmind om att det är många av oss på den här planeten, så vi måste komma underfund med hur vi ska fungera tillsammans", säger hon.

Sången på videon har jag inte hittat något namn på, möjligen heter den Obama Mama. Hon har inspirerats till att skriva den av alla de barn vars liv beror på resultatet av höstens presidentval i USA.

Såg i hennes turnékalender att hon varit i Tyskland i februari/mars och att hon återvänder dit i oktober. Kanske någon kan ordna så att hon även gör en avstickare till Sverige i höst. Jag skulle gärna höra hennes fantastiska röst, med ett omfång på fyra oktaver, på en lämplig lokal i Stockholm och/eller Uppsala.

Naturligtvis finns sången med på spellistan Barack Obama for president 2008 Där har jag kallat den för Obama Mama.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej du... Kul att du har hittat bet. Jag är nämligen bassíst i hennes europeiska band sen 5 år. :) Åker för fullt med henne nu om helgerna i tyskland. Bor också i Uppsala. Lirar med mitt eget gäng på lingon 3e juli. Kom ner och heja vetja..

Marc Gransten