fredag 18 juli 2008

Tyskar invaderar bloggen

Jag tog mig nyss en titt på bloggens besöksstatistik under förmiddagen och trodde att programmet fått fnatt. Det hade nämligen varit ovanligt många besökare under de senaste timmarna.

Vid en närmare titt visade det sig att den tyska nättidningen Bild.de hade en artikel om alla specialkomponerade sånger till stöd för den amerikanske presidentkandidaten Barack Obama. I artikeln omnämns min spellista Barack Obama for president 2008 och de har även länkat till den. Dessutom har de tagit med min video till Mighty Sparrows calypso Barack the magnificent bland "die besten Clips". Sånt är trevligt.

Tillägg:

Den tyska anstormningen blev tydligen för mycket för programmet som registrerar antalet bloggbesök. Nu har programmet börjat räkna dagens besökare från noll och alla tidigare besök i dag är raderade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha därav film på 3 timmar inatt om 2:ra världskriget och om Anne Franks liv i morse. Fruktansvärt.
Hoppas din ledighet varit fin för nu tar vi andra över bara så du vet.

nitza sa...

Tyskarna får väl nocka din besöksida, jag gillar den skarp ialla fall. man får vidare vyer och det är inte att att förkasta.