fredag 1 maj 2009

Prosadikt av THE Banana

Förbrödringen med gestalter från bruna avgrunder stöter bort omgivningen. När Dina färger börjar lukta av deras lera så vill få sitta bredvid Dig. Vi som har varit hand i hand med Dig ser Dig rycka bort dina händer. Tankarnas demoner lurar i oss att vi har utnyttjas hela tiden. Jag försöker kväva dem och åter låta förnuftet föra befälet. Alla har vi samma tankar - vem är Du och vad har Du gjort av honom vi hade lärt känna?

Läs hela prosadikten på bloggen Absolute Banana

3 kommentarer:

Emina sa...

oh tack så mycket! Du har besökt min blogg innan va?

Ja, jag är grymt nöjd med min blogg nu, men blir väl att jag byter senare framöver iaf, får se hur det blir!
Tack åter igen! Blir riktigt glad! :)

Svarten sa...

Klart jag tittar in på din blogg lite då och då. Har du planer på att arbeta med layout som yrke? Du har utan tvekan stor talang.

"Blir riktigt glad!"
Och det blev jag glad av att läsa :-)

Saladin sa...

Tackar ödmjukast för dina fina ord. Det är en ära att bli citerad på din blogg.