fredag 10 juli 2009

Michael Jackson hyllas, Stockholm 8 juli



Ett gäng dansare har bestämt sig för att hylla Michael Jackson genom att ta några välkända danssteg på Sergels torg och centralstationen i Stockholm - och får hela folkmassan med sig!

Tillägg:

Tack vare en kommentar mitt i natten av den allvetande bloggaren Absolute Banana (som nu hjälpt mig i kniviga bloggsituationer två gånger det senaste dygnet) fick jag veta att det är dansgruppen Bounce som tagit initiativet till danshyllningen. Deras officiella video hittar du här

Tack igen, Bananen!

3 kommentarer:

Svarten sa...

Men jag tror förstås att alla deltagarna är invigda i det hela. Rätta mig om jag har fel.

Saladin sa...

Jo, det var det. Allt var arrangerat av dansgruppen Bounce och de hade träffats timmar tidigare för att öva på stegen. Dessutom är de flesta, som det har framgått, folk med danserfarenhet. Jag är ändå bra imponerad av det! Det är så coolt!

Helst av allt skulle jag vilja se filmen som filmaren som står mitt i gänget filmat. Det är säkert fler professionella kameror uppe här och där.

Saladin sa...

Jag är som skalman - jag har en klocka som ringer så fort någon publicerar något på en av mina favoritbloggar och jag har något att tillägga. Effektiv som tusan! 199:- på teknikmagasinet.