tisdag 7 juli 2009

Mordet på Marwa al-Sherbini



Jag tittade just in på bloggen Absolute Banana och läste hans inlägg om mordet på Marwa al-Sherbini i Tyskland. Undrade vad svensk press skrivit, så jag googlade hennes namn på "sidor på svenska".
Jag fick först tre träffar, efter att testat alternativa stavningar (marwa sherbini, el-sherbini, sherbiny) av namnet lyckades jag som mest komma upp i fem träffar.

I övrigt hänvisar jag till Bananens kommentar under länken ovan.

Tillägg 8 juli:

Se på Bloggsök vad andra svenska bloggar skriver om mordet. Se även bloggar hos Google blog search

3 kommentarer:

Unknown sa...

Man kan fråga sig om pressen hade reagerat annorlunda om det hade vart en lesbisk kvinna som mördats....

Saladin sa...

Tack för uppmärksammandet Svarten. Att denna tragedi har undertryckts är inget annat än en rejäl balja med skam.

Anonym sa...

Vad skriver media om de kvinnor som "ramlar" från balkongen när de vill titta på svensk tv? Mördaren blir oftast frisläppt..Islam stinker..Ta er fredsälskande religion tillbaka till där den hör hemma..