torsdag 29 oktober 2009

Grattis på 40-årsdagen, internet!



Ett nyhetsinslag om internet från 1993.

Här borde det naturligtvis vara läge för en lång betraktelse över mitt liv med internet och vad det har betytt för mig. Men det får bli någon annan gång. Just nu nöjer jag mig med att konstatera att jag har hängt med bland alla dessa nollor och ettor i över tio år.

Jag skänker även en tanke till min första hemsida som lades ut på nätet 1998 och den finns fortfarande kvar där. Eftersom den innehåller mitt fullständiga namn samt bild, så avstår jag dock från att länka till den.

Dagens Nyheter uppmärksammade födelsedagen redan för några dagar sedan med artikeln 40-årsfest för internet

3 kommentarer:

Fazeela Selberg Zaib sa...

Åh det är lite lätt "blogg-makeover" på G ser jag. Har röstat också :)

FÅ se nu, internet. Registrerade min första e-post 1999 eller 1998...

Första hemsida hade jag då också, med poesi...hehe...

Fazeela Selberg Zaib sa...

Förresten, har du hört att Oumou Sangaré kommer i nov???

Svarten sa...

Tack för att du påminde mig. Det blev ett inlägg om Oumou Sangaré.