onsdag 7 oktober 2009

Kumi Naidoo i Uppsala



Kumi Naidoo om religioner; att se svagheten hos oss själva och styrkan hos andra; att se till det som förenar oss.

Jag läste alldeles nyss på Fazeela Selberg Zaibs blogg Inlänning att hon i morgon kommer hit till Uppsala för att träffa Kumi Naidoo. Kumi Naidoo? Jag hade säkert stött på namnet någon gång, men jag kunde inte komma på i vilket sammanhang. Efter lite googlande kände jag mig skamsen - visst tusan borde jag ha känt till honom.

Naidoo har befunnit sig i Uppsala sedan september som gästforskare på Centrum för hållbar utveckling (CSD) vid Uppsala universitet och Sveriges lantbruksuniversitet (SLU). Han har varit verksam inom ett antal miljö- och människorättsorganisationer, som Amnesty International och United Nations Development Fund for Women (UNIFEM). I november tillträder han posten som ordförande för Greenpeace International

Ni kommer alltså att kunna läsa mer om honom inom kort på bloggen Inlänning

1 kommentar:

Bahlool sa...

han här har nog liknande tankar
http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1363wmv&ak=null