söndag 25 oktober 2009

Halal-o-ween



Little Mosque on the Prairie om separata badtider för män och kvinnor på badhuset och om firandet av Halloween.

Jag kollar alltid några gånger om dagen igenom de Senaste blogginläggen från länklistan Muslimer som bloggar Det första jag läste i morse var ett, i mitt tycke, riktigt roligt inlägg om en muslimsk mamma som försöker förmå sin 8-åriga dotter att avstå från Halloween-firandet nästa helg. Dottern tycks vara lika besluten att fira Halloween som mamman är att förhindra det. Eftersom jag har en viss benägenhet att försöka hitta kompromisser tänkte jag att det här avsnittet kanske kan ge mamman ett litet tips.

Se fler avsnitt av Little Mosque on the Prairie

4 kommentarer:

mammamarie sa...

Jag älskar detta avsnitt, har sett det mer än en gång faktiskt.

Problemen hopar sig för mig. Nu har hon fått sin pappa att bidra till spektaklet. Hon kom hemsläpandes från honom med en gigantisk pumpa!!! Jag motarbetas ifrån alla håll....

Svarten sa...

MammaMarie

Du får väl skicka med pappan, utklädd till bin Laden, som hennes "förkläde" :-)

mammamarie sa...

Just det... det verkade ju gå så himla bra för han i Halal-o-ween avsnittet här ovan... men tvivlar på att han skulle ställa upp på det.

Svarten sa...

MammaMarie

Jag ser redan fram emot nästa söndag, då jag naturligtvis förväntar mig ett inlägg om hur det hela avlöpte.