fredag 17 juni 2011

Sarah ♥ jag


När jag satt och testade den nya sökrutan i högerkolumnen gjorde jag en sökning på winnerbäck. En av träffarna var ett inlägg från oktober 2007. Hjärtat slog några extra slag när jag läste det och undanträngda minnen bubblade upp till ytan. Saknad, vemod, en smula glädje och andra känslor blandades. Plötsligt minns jag det så tydligt; en av de sista gångerna jag mötte Sarah då vi fortfarande var ett par.

Efter det korta mötet med Sarah gick jag hem och skrev ett inlägg på ett forum där jag tidigare var aktiv. Någon vecka senare hörde jag för första gången Lars Winnerbäck och Miss Li sjunga Om du lämnade mig nu. Texten träffade mig som en blixt:

jag skulle fastna i min ensamhet igen
om du lämnade mig nu


Jag kopierade inlägget på forumet. Stramade upp dialogen för att göra den tydligare och postade den på bloggen tillsammans med Winnerbäcks sång.

Inga kommentarer: