söndag 26 juni 2011

Telias kundtjänst (2)


I tordags skrev jag ett inlägg om Telias kundtjänst. Utifrån tidigare erfarenheter avslutade jag inlägget med "Fortsättning följer - antar jag". Och visst var antagandet korrekt.

I fredags fick jag veta att Telias kundtjänst lyckats med bravaden att teckna ett nytt avtal med mig - utan mitt medgivande eller kännedom - när jag i själva verket bara följde deras instruktioner och kontaktade dem för att komma i gång med bredbandstelefonin, enligt det avtal jag redan har och betalar för. De var vänliga nog att på eget bevåg makulera "min beställning".

Internet och digital-tv har fungerat utan problem under några veckor efter installationen. Jag har inte sett på tv sedan jag första gången ringde till kundtjänst om telefonin, men i dag slog jag på den och möttes av tv-skärmen ovan. Installationen började på 24% och rörde sig inte ur fläcken. Inte vet jag hur det hänger ihop, men uppenbart har tv:n slutat fungera. Förmodligen har det att göra med "det nya avtalet" som jag aldrig tecknade. Eftersom klockan var strax efter 18.00 vid upptäckten var kundtjänst stängt.

Min magkänsla, och tidigare erfarenhet av Telia, säger mig att detta kommer att bli värre innan det - förhoppningsvis - blir bättre.

Redigerat 2011-06-27, 17.00:

Jag ringer upp Telias kundtjänst för att få hjälp att fixa tv:n.

- Du placeras i kö. Väntetiden är nu 41 minuter. Du har plats 23.

Redigerat 2011-06-27, 19.39:

Det kom ett brev från Telia i dag. Vad kan det vara? Telefonräkning. Deras rutiner för utskick av räkningar fungerar med stor precision. Där finns det ingentingt att anmärka på.

Redigerat 2011-06-28, 12.07:

I dag på förmiddagen ringde jag Telias kundtjänst igen. Efter en halvtimmes väntan kom jag fram. Nä, det var inget de kunde göra åt tv:n som slutat fungera. Jag kopplades till supporten och fick könummer 18. Drygt en timme senare hade jag avancerat till nummer 9. Jag lade på luren. Måste i väg och uträtta diverse ärenden.

1 kommentar:

Lisa Arvidsson sa...

Hej!

När du kommer tillbaks från de uträttade ärendena bör du ha ett mail som väntar. Såvida du inte är hemma väldigt snart... Och ja, det blir från supporten.

/Lisa Arvidsson
Telia kundservice