torsdag 14 juli 2011

Reklamfilm: Lysholm Linie Aquavit



Reklamfilm för Lysholm Linie Aquavit Så här skrev jag i ett tidigare inlägg om denna norska akevitt, som norrmännen säger:

Ännu i dag tillverkas Lysholms Linie Aquavit, som är världens äldsta aquavitmärke, enligt det gamla receptet. Innan den tappas upp på flaska fraktas ekfaten, som rymmer 500 liter, på skeppsdäck fastspända i containers tur och retur till Australien och passerar således "linie", ekvatorn, två gånger.

Se utförligare informationsvideos

3 kommentarer:

nitza sa...

Ah, du fann den till slut. :)
Frå och med i dag måndag och minst 4 veckor frammåt kommer jag nog inte tycka om dej. Hoppas Ö-sund kommer att dränkas av is.

Svarten sa...

Nitza

"kommer jag nog inte tycka om dej"

Jorå, jag är den typen av människa som det är lättare att tycka om på avstånd :-)

nitza sa...

Pöss på´re mannen. Hoppas din semester blir lika fin som min har varit