söndag 30 april 2006

Dåligt samvete

Jag har drabbats av dåligt samvete
över inlägget Sista april i Uppsala, som jag postade igår.

Läste nu på morgonen en artikel i Upsala Nya Tidning med rubriken Socialtjänsten samlar 300 vuxna för nattvandring. Socialtjänsten har konstaterat att ju fler vuxna det finns ute på stan desto mindre bråk blir det bland ungdomarna. Chefen för socialjouren i Uppsala, Björn Andersson, säger:

"Vi får tyvärr lägga ribban väldigt högt sådana här helger och inrikta oss på att se till de allra yngsta, 12-13-åringarna. När vi lämnar över staden till de unga blir det bråkigt och större risk för övergrepp. Men gruppen som bråkar är liten, 20-25 personer. De flesta unga vill faktiskt ha många vuxna ute."

Och jag som skrev att jag inte tänkte sätta foten utanför dörren i dag. Jag får väl ta en paus i vårstädningen och gå en vända på stan. Om inte annat, så för att döva mitt dåliga samvete.

Läs hela artikeln...

Inga kommentarer: