tisdag 4 april 2006

Mitt liv som hund

En kompis, som härom dagen tittade in på bloggen, tyckte att den var alldeles för anonym och tråkig. "Du måste ju bjussa lite på dig själv", sa han. "Berätta om ditt sexliv, erotiska fantasier, bakfylleångest och skriv lite skit om kändisar och politiker. Sånt gillar folk". Jag tackade för hans råd och mummlade något om att "det är inte riktigt min grej".

Men. Eftersom jag har en i stort sett icke-existerande presentation i "My complete profile", så gjorde jag en personlighetstest, som jag tänkte bjussa på: Vilken hund är du? Svaret blev: Bullmastiff

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund.

Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv.

Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Tidigare inlägg på denna blogg om mastiff

1 kommentar:

nitza sa...

Hej Mastiffvännen, jag gillar alla sorters hundar.