måndag 18 augusti 2008

Dagens tidsbesparande tips från Google

Spara tid genom att trycka på Return eller Enter istället för att klicka på "Sök"

Datorer och internet har på många sätt gjort livet enklare och bekvämare - tror jag. Information som det tidigare kunde ta dagar, veckor, månader eller år att leta fram är nu tillgänglig med bara några musklick.

Men hur bråttomt har vi? Får vi mer tid över för eftertanke och socialt umgänge när vi kan spara tid genom några minuter framför datorskärmen? Blir vi klokare och lyckligare? Eller dras vi in i den accelererande snabbhetsvirveln och blir rastlösa och stressade?

Ja, det finns en del att fundera över, men det får bli en annan gång. Jag har lite ont om tid just nu...

1 kommentar:

nitza sa...

Vore det inte för att jag har så brått skulle jag skriva det jag egentligen tänkte, men jag hinner inte.