fredag 19 september 2008

Pierre - a hole with a view



En film från 2007 av Dan Brown (6:43)

Även jag har varit upp över öronen förälskad och väntat på ett litet tecken som bevis på att mina känslor var besvarade. Visst har även jag gjort felbedömningar, men jag tror nog ändå att jag oftast har varit lite mer realistisk än Pierre i filmen. Kanske.

Det märkliga med förälskelse är att jag aldrig tycks lära mig av tidigare misstag, utan fortsätter att upprepa dem gång efter gång. Det är nog därför man säger att kärleken är blind. Det engelska ordet infatuation översätts som både dårskap och blind förälskelse.

2 kommentarer:

nitza sa...

ja du, först så är det mamman sen så är det dotten sen när du väntat för länge så är även dottern för gammal :=)

Svarten sa...

Jisses, nitza, vilken kommentar! Vad ska folk tro om mig?