lördag 15 augusti 2009

för-SKRÄCK-ligt



Jag har tillbringat en stor del av förmiddagen med att titta på trailers för gamla skräckfilmer av det absoluta sämsta slaget. För att på något sätt rättfärdiga mitt frosseri i usla filmer får jag kalla det för efterforskningsarbete (eller research, som det numera heter på svenska) för detta blogginlägg.

Det var svårt att välja ut den allra sämsta trailern för titlar som The Brides Of Dracula, The Vampire Beast Craves Blood, Godzilla, King of the Monsters, Attack of the 50 Foot Woman och många andra. Slutligen fastnade jag för The Legend of the 7 Golden Vampires som också kallas för The Seven Brothers Meet Dracula eller The 7 brothers & their one sister meet Dracula och det finns förmodligen ytterligare någon titel på filmen.

I mitt sökande efter material om skräckfilmer hamnade jag på en helt underbar sajt som jag ska utforska grundligare vid ett senare tillfälle. Den innehåller massor av affischer i stort format för B-filmer, från 1920-talet fram till våra dagar. De tre nedan är alla för filmen ovan. Bilderna blir större om ni klickar på dem.



3 kommentarer:

Emina sa...

du blev länkad i min blogg, din var ju kortrast och mest känsla i.. haha dock var det inte många som deltog.. men iaf ;)

Grattis!

Svarten sa...

Tack :-)

Se svar på din blogg.

EMINA sa...

äh det gör inget :) lungt ju :D