onsdag 16 juni 2010

Mimo om demokrati, religion och sin blogg

Personerna bakom bloggarna på länklistan Muslimer som bloggar dyker titt som tätt upp i andra sammanhang på nätet. För ett par dagar sedan var det Therese Sandin med Hayal - bloggen om mig som intervjuades i Arbetarbladet och nu är det bloggaren Mimo som kommer till tals i en broschyr från Sveriges riksdag. Mimo har synpunker på demokrati och religion, dessutom får hon tillfälle att presentera sin blogg:

På bloggen skriver jag om vad jag gör på dagarna och om mina olika klädstilar. Och lägger jag ut bilder på mig och andra med olika slöjor och stilar. Syftet med bloggen är att inspirera muslimska tjejer och kvinnor med lika klädstilar till hur de kan matcha kläder, sätta på sig slöjan på olika sätt och så vidare. Jag skriver också om hur det är att leva med slöja på huvudet ute i det svenska samhället. Sedan skriver jag om vad jag tycker och tänker om islammode. På bloggen uttrycker jag mig på det sätt jag vill, och där får jag skriva vad jag tycker och tänker eftersom vi har tryckfrihet i Sverige.

Kolla in pdf-filen med den nyutgivna broschyren från Sveriges riksdag Mimo hittar ni på sidan 16.

Inga kommentarer: