tisdag 7 juni 2011

Barack Obama och Guinness



Den som följt bloggen har kanske noterat att jag understundom gärna avnjuter en Guinness från fat. När president Obama nyligen besökte Irland, för att bland annat återknyta till sina irländska rötter på mödernets sida, slank han in på den lokala puben och höjde en bägare med den svarta drycken. Videons sens moral måste vara, vilket jag alltid hävdat när det gäller alkohol: Måttlighet är en dygd.

Obama berättade om sin erfarenhet av Guinness:

Första gången jag drack Guinness (på Irland) var när jag kom till Shannon Airport. Vi flög till Afghanistan och mellanlandade i Shannon. Det var mitt i natten. Jag testade en Guinness och insåg att det smakade så mycket bättre här än det gör i USA. Ni behåller alla de bästa grejerna själva!

Källa: Barack Obama was right: Guinness really does taste better in Ireland Guardian

2 kommentarer:

kurd sa...

han borde läsa koranen istället för att bli full ;*(

Svarten sa...

kurd

Det ju bara ett fejkat plojinslag i en amerikansk TV show :-)