torsdag 16 juni 2011

Bättre sökfunktion på bloggen

Jag har länge irriterat mig på den dåliga sökfunktion Blogger tillhandahåller för sökningar på bloggen. Nu har jag äntligen kommit mig för att göra något åt det. Under "Min profil" i högerkolumnen finns en ny sökruta som, i motsats till den i övre vänstra hörnet, tycks hitta alla inlägg på bloggen där sökordet/-en ingår.

Ni kan också använda sökrutan för sökningar i alla bloggar som finns med på länklistorna "Muslimer som bloggar/Senaste blogginläggen". Inte nog med detta. Ni kan även söka i sidorna jag länkar till från bloggen. Skriv bara sökordet/-en, klicka "sök" och välj sedan aktuellt alternativ. Lätt som en plätt. Häpp!

Redigerat:

Tydligen är antalet träffar maximerat till 34. En sökning på islam ger således endast 34 träffar trots att det förekommer i 489 av totalt 3633 inlägg på bloggen. Aldrig får man vara riktigt nöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Göteborg invigde deras första moske efter 20 års väntan, den finansieradess av saudiarabien och kostade 40 miljoner, en fin innopvativ moske både inåt o ut. :) hoppas förövrigt att din fredag e super! hejsvej, ll